Sasuke-cosplay

 
Sorry för den långa väntan! Nu ligger jag så pass långt på min cosplay att jag bara har en sak kvar
^w^ Känns skönt att slippa oroa sig för visa för mkt >_< Tänkte visa hur jag gick till väga. Jag hittade ett mönster från en burda-tidning jag har liggande hemma och utgick först från den och gjorde en test vilken blev för liten. Gjorde en till och storleken blev bra! Så det ända jag har kvar på min nya sasuke-tröja är dragkedjan som beräknas ankomma denna eller nästa vecka. Hoppas innerligt att jag hinner får det innan nästa helg för då är kultcon!
 
Fick göra små förändringar utifrån orginalmönster och det hjälpte Kaeru-hime till med.
 
Sedan var det bara att sicksacka allt och sätta ihop delarna.
 
För att få det extra snyggt vid kanterna som är mest synliga dubbelvek jag kanterna.
 
Sedan strök jag på Uchiha-märket när jag var klar med det mesta.
 
Det jag gjorde näst sist var att fixa kragen så den kunde stå upp. Och dragkedjan kunde jag inte göra då jag inte hade kedjan så det är det enda jag har kvar på den.
 
En liten snabb bild på hur den ser ut på. Dock har jag inte fixat peruken ordentligt än gomenasai! Så ser heltokig ut!!!!
 
Det var allt! Just det!  Har hur mkt som helst att göra då min klasskompis som jag skulle jobba med i ett arbete hoppade av så får göra allt själv! Jag ska kämpa! Och så har man tenta med... not good.
 
-Jin-sama.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0