Helg i Växjö!

Fredag:

Stack till Kaeru-hime som satt i skolans bibliotek och hjälpte henne med att välja sin Maria cosplay. Vilka kläder och peruk hon skulle köpa! Innan dess hade jag cyklat till campusbokhandeln för att fråga en sak och insåg sedan hur varmt det var ute! Cyklade hem igen och byte om innan jag gick till Kaeru-hime!

Gick hem till henne och lagade mat och pratade, såg även en film>_<

Lördag:

Gick hela vägen till Kaeru-hime för att vi skulle gå på stan. Ville inte ta bussen, tyckte det var synd med tanke på det fina vädret!

Väl frame i Centrum gick vi till bokhandlarna och tittade lite. Jag hade tänkte köpa en klänning eftersom alla mina sommarkläder är i Vaggeryd för tillfället men tyvärr hittade jag inget passande... Köpte Torchwood season 2 och Underworld triologin samt "lär dig Japanska". Hade sådan tur att cd:n lär dig Japanska var billigare än vanligt! Hälften av vad det egentligen kostar! O_O Kaeru-hime ville också köpa en men tyvärr hade de inte en till men hon har beställt den^_^

Stack hem till mig för att ha en filmkväll! Slutade med att vi var uppe till ett för att se färdigt hela Underworld triologin! Älskade den tredje filmen! Vi satt som galna i soffan >_< Kaeru-hime sov också över!

Söndag:

Vaknade sent... Och så hade jag totalt glömt bort att det var dags att ändra tiden så trodde klockan var en timme tidigare än vad det var>_< Vi såg lite Torchwood innan jag började städa lite i lägenheten, behövdes kan man väl säga... Så nu är den fint städad! Lagade sedan lite mat och vi satte oss och tittade på en massa cosplaysketcher och hamnade till slut på något som heter the Uzumaki Diary! Verkligen ett par bra cosplayare kan jag lugnt säga! Vilket fick mig att få lite panik! Ska jag hela tiden leva med att vara SENRI!? Så det resulterade i att jag köpte en Sasuke-peruk. Kaeru-hime som inte tyckt om sin nuvarande Naruto-peruk köpte en ny! Vi fick ringa Neko-hime för att fråga om vilka peruker som passade bäst... Då hon är lite bättre på det än vad vi är... -_- Så nu är det bara att vänta och se hur perukerna ser ut i verkligheten och hur JAG tänkt cosplaýa Sasuke utan hans dräkt...


Tittade även lite närmare på mitt nya schema och upptäckte till min fasa att vi kommer att ha lektioner på kvällarna! KVÄLLARNA!!!!! Trodde knappt på det jag såg och läste...
-Jin-sama.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0