Bildanalys och shema...

Åh bildanalys åh bildanalys hur jag önskar att du inte mera fanns till. Och utan lära analys så skulle det inte finnas några problem. Åh linjer och former vem är det som orkar bry sig?

Fin låt va? >_< Är så trött efter dagens lektion om prat om analys hit och dit att jag inte orkar sätta mig och göra den själv... Istället har jag tittat runt på internet och gjort klart min Imouto-sans schema för hennes sommarjobb! Har varit rätt flitig gjorde klart det på två dagar, okej mindre än två dagar några timmar heheXD Men har iallafall skrivit några meningar till analysen... jag hoppas bara jag gissar rätt om alla linjer hit och dit. Mjuka, hårda, vertikala, horisontala, diagonala. Och alla former som trianglar, rektanglar och ja alla andra former som går att hitta i konsten -_- Sedan ska man snacka om en massa andra saker men det är just dessa två jag inte förstår mig på riktigt... Men idag fick man titta på en intressant film av David Hockney som berättade en oerhört intressant sak som han forskat och testat fram... Det är att alla tiders konstnärer från 1420 talet och frammåt använt sig av något som vi idag kallar FUSK! Genom att använt en lins eller en böjd spegel har de kunnat reflektera bilden till duken, ungefär som dagens projektorer. Tyckte det var oerhört intressant att höra om! Filmen tror jag hette Secret knowledge. Helt klart värd att se i 1 och en halvtimma.

-Jin-sama.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0