Besöket från Japan-dag tre!

Under dag tre hade Shoko och de andra uppvisning för oss på skolan. Det var väldigt intressant att vara med och titta, men man hade senare också tid att pröva på allt. Som Origami, Kendo, Naginata och pröva en Yukata + få sitt namn skrivet på japanska!


Dem pratade mycket om figuren som ni ser i bakgrunden. De visade också deras festival dans som vi också senare fick pröva på!


Här pratar dem om Japanese Martial art! De visade också en riktig fight, vilket var dö-coolt! Och de som slogs var också manga-nördarna av Japanerna KYA! o>-<o

Han som håller i micken heter Junsei, en av manga-nördarna o>o<o.

Här pratar Shoko lite om det som hände med Japan för inte så länge sedan.

Något som finns uppsatt mycket i Japan är den här planshen som talar om att de alla måste spara på elen.

Här berättar de om en speciell dansstil som har med en fiskares jobb att göra O.O

Här prövar jag en Yukata ! KYA! Jag älskade det, ville ta med mig den hem!

Två japaner, jag och Louise.


Kaeru-hime ville först inte pröva men jag tvingade henne och se hur lycklig hon ser ut >.<

Kame-chan prövade hon också^^<3

Såklart ville killarna också pröva!

Efter det åkte jag, Kaeru-hime, Linnea och våra japaner till jkpg.


Vi åt på Jensens och här är en bild på Shoko!


Och det var alla bilder från dag 3.

-Jin-sama.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0