Malfoys frisyr

Jag tänkte jag kunde nämna hur jag lyckades få mitt hår så fint.
Eftersom jag har speciellt hår, som aldrig vill hålla sig då man använder sig av sprej, prövade jag att använda sockervatten. Min pappa rekomenderade det. Och det lustiga var att det fungerade! Höll jätte bra och skulle nog hållt ända tills imorgon om jag inte blivit tvungen att dusha av det, jobbar imorgon.

För att göra sockervatten är det bara att lätt koka upp vatten, 4-5, och hälla i socker tills det blir lite tjockt. Inte för tjockt bara! Det ska vara ungefär hälften så mycket socker som vatten men det bästa är att pröva sig fram tills det passar sitt egna hår.

Hoppas detta kan hjälpa dem som inte kan använda sig av hårsprej eller gele för att håret ska hålla.  >o<

-Jin-sama.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0